Långt hår

Tycker att mitt hår har växt som ogräs sen jag klippte mig senast, vilket är till det positiva. Dock så blir mitt hår så tunnt när det blir längre, men inte så slitet som innan. Kan känna att mitt hår blir torrare när jag inte använt keratin oljan på några dagar, så får använda det lite oftare. Sen använder jag ju även Lanza's trauma treatment efter varje hårtvätt. Sen försöker jag även hålla mig till att duscha håret 2 gånger per vecka för att inte slita på det så mycket. När jag har tvättat mitt hår så brukar jag bara ha det nedsläppt den första dagen sen börjar mitt hår se lite stripigt ut i benan så då brukar jag ha uppsatt eller i en fläta tills att jag ska tvätta håret igen.
 
Jag är även noga med att använda gummisnoddar utan metallclips just för att metallen sliter på håret. Det märkte jag innan jag bytte hårsnoddar att håret liksom var av på flera ställen där gummisnodden hade suttit, så det är ju ett enkelt tips. Håret gör ju en stor del av en som person, är man stressad så syns det oftast på håret, mår man dåligt psykiskt så kan det ju också visa sig på håret.
 
Jag tänkte i alla fall beställa hem Lanza's keratin schampo och keratin balsamet nu innan vi åker, ska testa det. Nu använder jag Lanza's colour treatment schampo och balsam. Men kul att ändra och testa andra produkter med.
 
 


 
Sedan jag började använda bättre schampo och balsam så har jag ju märkt stor skillnad på mitt hår. Det är inte lika frissigt och topparna är inte lika skadade längre. Självklart så tar ju blekning på håret men ska försöka spara ut min riktiga hårfärg och sen slinga det kanske 2 gånger per år max med tunna blonda slingor. Innan så brydde jag mig inte om vilket schampo man skulle ha, jag köpte det billigaste helt enkelt. Men jag märker i alla fall stor skillnad på mitt hår idag och för 2 år sedan. Såhär långt har jag haft håret innan men då har det inte alls sett lika friskt ut!


 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0