Svensk mat!

Åh vad jag saknar svensk mat!! Linssoppa, makaroner, pasta, kyckling köttbullar, kyckling falukorv, potatis, knäckebröd men keso och allt sådant gott. Och Imoegon är det ju julafton vilket menas med JULMAT :D Får försöka komma ihåg smakerna och låtsas att jag äter det här nere, hehe. 

Maten är ju väldigt god här med självklart, men har man vart ifrån sina "vanor" så blir det ju lätt att man saknar dom väldigt fort!  :) Jag har verkligen förätit mig på kyckling och frukt här borta, vilket visserligen är väldigt gott. 

För en vecka sen drygt så mådde jag jätte illa och trodde jag akulle spy hela dagen, mådde så himla illa. Tänkte att jag garanterat åkt på magsjuka igen men jag spydde aldrig utan mådde bara illa, Himla jobbig känsla när man vet hur man mådde senast :( Svensk mat är man ju van vid och tillagar ju den själv..





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0