1 deciliter

En smart grej som jag och Jimmy började med för 6 månader sedan typ är att när vi ska äta något gott så tar vi alltid ett deciliter mått så att vi äter lagom. Gäller russin, naturgodis, nötter osv. 

Jag tycker det är väldigt lätt att bara äta 1 dl när man bara har det framför sig. Jh blir liksom nöjd ned 1 dl, hade jag haft en påse framför mig så hade jag inte nöjt mej med en hand russin, då vill man ju ha hela påsen ;)

Har man en påse med naturgodis eller en burk med russin så blir det också att man äter mer, för det finns ju mer. Så detta funkar perfekt för oss :) 1 dl russin är en perfekt godis ersättare en lördagskväll :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0