Bättre hy?

Jag vet inte om jag inbillar mig eller om det är så att jag fått bättre hy. Jag har ju varit dålig på att egentligen ta hand om min hy till fullo. Jag kan vara jätteduktig i 2 veckor och tvätta den morgon och kväll, men sen ibland så glömmer jag och då får jag finnar direkt. Jag vet att det tar ungefär 2-3 veckor för huden att bli "ren" och innan man ser klara resultat. Men nu har jag vart superduktig (för att vara jag) i 3 veckor och tvättat med ansiktskräm morgon och kväll, smörjt in huden morgon och kväll och även peelat 2 gånger i veckan.
 
Och sen har jag även slutat med preventivmedel för att jag förmodligen (som min barnmorska sa) att jag inte tål alla hormoner, och att det även kan vara hormon acne. För när jag var 15-18 år så åt jag inga preventivmedel och minns jag rätt så hade jag inte alls problem med finnar. Men sen när jag började med p-piller, p-stav och p-ring så tycker jag att det blivit värre. Speciellt har jag problem vid hakan och runt munnen, vanligt för hormoner tydligen.
 
 Så jag slutade med p-ringen nu för snart 2 veckor sedan så jag vet inte om det kanske är en vänding? Det gäller ju att jag är noga med att tvätta min hy morgon och kväll, annars om det inte slutar komma upp finnar så får jag gå till en läkare, för det är inte alls roligt att ha finnar som 22 åring.. Har även läst om proactiv och att det ska vara bra för finnar, någon som testat det? :)
 
Kanske inte syns så jätteväl, men jag har lite gamla röda märken kvar men det är ärr som förmodligen kommer att försvinna sen. Men hyn har blivit mycket lenare och mycket friskare på något sätt, otrolig lättnad! Men det gäller att jag verkligen tar hand om den också!
 
 
 
 
Tänk om man hade haft sådan här hy :D Visst så är allt genetiskt och så, men tänk om!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0