Ben & rump pass

Så, nu har jag suttit och skrivit hur mina rump och ben pass kan se ut. De kan se lite olika ut från vecka till vecka, både med vikter och övningar men tänkte visa mina bas övningar. Jag har märkt att jag inte får så mycket träningsvärk längre och då har jag börjat med en taktik att chocka mina muskler i vissa av mina pass. Jag kör som så att varannan vecka så kör jag mina vanliga vikter och sen veckan efter så chockar jag mina muskler med att ta 5-10 kg mer i varje övning. På så sätt så chockas musklerna av tyngre vikter och jag får då extrem träningsvärk. Jag brukar orka ungefär mellan 8-10 rep när jag ökar vikterna x 4-5 set beroende på hur många reps jag klarar. Jag ska egentligen inte klara lika många reps som jag gör med mina vanliga vikter, gör jag det så får jag öka ännu mer, det ska vara tungt och jävligt jobbigt!!
 
Kroppen är rätt så smart när det gäller hur man tränar, men chockar man och gör annorlunda så blir musklerna aldrig riktigt "vana" med vad man kör, vilket är bra. Det kan även vara bra att kanske köra sitt pass bakvänt ibland, alltså att man kör den första övningen sist istället osv. Jag har några stycken basövningar som jag alltid kör på mina ben och rump pass, sen har jag även 2 stycken program som jag kör varannat pass, som jag kommer visa. Detta gör jag för att variera min träning och inte träna samma övning varje pass, det blir både roligare och mer effektivare.
 
Dessa övningarna kör jag i varje ben & rump pass:
 
Benpress: 69-77 kg 20 reps x 4 set (Här har jag på hålet längst ner där jag sitter, nästan så att jag har knäna i pannan, haha. Jag väljer att ha sitsen så långt ner för att jag vill ha det jobbigare. Det blir ju lättare ju rakare du har dina ben, skulle jag haft dom lite rakare så skulle jag nog direkt klarat 20-30 kg mer, det beror ju på vilken svårighetsgrad man vill ha, så det är därför jag inte tar så mycket i jist denna tekniken på benpress).
 
 
Vadpress: 69 kg 20 reps x 4 set
 
 
Legcurl: 20 kg 15 reps x 4 set
 
 Insida lår i maskin: 45 kg 20 reps x 4 set
Utsida lår i maskin: 35-40 kg 15-20 reps x 4 set
 
 
Dessa övningar gör jag varannat pass:
 
Benböj med stång: 20 kg 15 reps x 4 set (Jag har även en bänk vid rumpan också för att jag lättare ska kunna känna när jag sätter mig tillräckligt lågt, jag nuddar bara bänken).
 
 Utfall med stång: 20 kg 10-15 reps x 4 set
 
 
Vadpress med stång: 20 kg 20 reps x 4 set
 
 
Dessa övningar gör jag det andra passet i veckan:
Jag kör ungefär 2-3 rump & ben pass per vecka, då brukar jag köra dessa
övningar 2 av de passen och de övningarna här över kör jag 1 av passen.
 
Sumo squats: 10 kg viktplatta 15 reps x 4 set (Jag kör ju istället med att stå på 2 stycken stepbrädor och sen har jag två stycken 5 kg viktplattor i varje hand).
 Utfall med hantlar: 6 kg 15 reps x 4 set
 
 
Donkeykicks: 6 kg 20 reps x 4 set
 
 
Hipbridge/höftlyft: 5 kg viktplatta 15 reps x 4 set
 
 
 
Basövningarna gör jag varje ben och rump pass sen vartannat pass kör jag en av programmen med respektive övningar. Sen varannan vecka så ökar jag mina vikter 5-10 kg och kör så mycket jag orkar, just för att chocka musklerna lite och bli starkare. Hoppas det var intressant, allas träningsprogram ser ju så olika ut beroende på vad man vill åstakomma :)


Kommentarer
BeLovely

Hur gör du när du tar 6 kg i donkeykicks? Jag får bara plats med två vristband per fot :)

Svar: Jag sätter det tredje över den längst ner.. Den sitter inte så jätte fast men det funkar :)
Fröken Stark

2013-11-13 @ 22:27:22
URL: http://belovely.blogg.se
Belovely

Jaha ok :) trodde du hade 6 per fot. Synd de inte finns typ 2kilos vristband istället :)

Svar: Haha, nej nej det hade blivit lite svårt ^^ Det håller jag med om!!
Fröken Stark

2013-11-13 @ 23:09:04
URL: http://BeLovely.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0