Galopparbete

Idag blev det galopparbete med Kayla :) Gick sisådär, hon har ju väldigt svårt att hålla ihop sig och bära upp sig så hon susar ju iväg väldigt fort ibland. Har känt att jag måste trötta ut henne väldigt mycket innan jag kör galopp för annars har hon väldig energi. Galopp är ju väldigt jobbigt att köra med en häst, så det räcker kanske med 5-6 fattningar per gång nu i början i alla fall, för kayla blir svettig för minsta lilla har jag märkt, som ni ser nedan :P

Så jag travade nog i säkert 20 min sammanlagt innan jag började galoppera men det gick väldigt fort ändå, i början... Men sen efter några galoppfattningar så fattade hon vinken och lugnade ner sig så att vi fick till några riktigt fina fattningar med rätt så bäriga steg, måste trugla hennes fattningar väldigt mycket så att hon fattar vad jag vill. Så de är påväg åt rätt håll :)


Svettig häst :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0