Hemma träning!

Jag köpte ju lite träningssaker på Ullared nu i torsdags som jag tänkte använda mig av när jag inte hinner sticka till gymmet om jag exempelvis jobbar sent eller om något annat inträffar. Jag har gjort upp ett litet program som jag ska göra 10-15 rep x 5-6 set, jag var nästan helt slut efter 3 set så får se om jag pallar 6 set, men det är bra konditionsträning också för att man får upp pulsen bra och man blir jättesvettig. Jag började med att värma upp med hopprep i 5 minuter och sen köre jag seten.
 
 
Först började jag med kettlebellen - kettlebell swing, man ska svinga den upp så att ens armar är rakt utåt framåt, sen ska man sätta sig ner som knäböj (jag hade behövt komma längre ner, men eftersom jag inte hade någon spegel så är det svårt att se hur långt man går ner), sen när man sitter som knäböj så tar man i så att hela kroppen spänns och svingar upp den igen, 15 rep x 6 set. Man måste verkligen känna så att man inte kutar ryggen utan ryggen ska vara spänd och armarna måste vara raka hela tiden.
 
 
 

Sen körde jag bara vanliga hantel curls, 15 rep x 6 set.
 
 
 
 

Sen körde jag armhävningar fast på hantlarna, då kommer man åt hela bröstet bättre och man spänner armar och rygg på ett helt annat sätt. Nu hade jag tur att de här hantlarna hade kanter, hade ju vart omöjligt på de hantlarna som är på gymmet som är runda, haha. Denna körde jag 10 rep x 6 set.
 
 
 

Stående enarms tricepspress, 10 rep x 6 set.
(Jimmy tog bilden lite tidigt så jag hann inte komma upp med armen till startposition, men armen ska vara rak).
 
 

Jag vet inte vad denna heter men man sätter sig på knä och greppar tag i handtagen. Sedan rullar man hjulet ifrån sig och tillbaka till sig. Så får man försöka rulla hjulet så långt från sig som möjligt så att man i stort sett ligger raklång över golvet med knäna i golvet och händerna på handtagen med raksträcka armar över huvudet. Jag körde 10 x 6 set. Idag har jag sådan träningsvärk att jag precis klarar av att andas utan att avlida.
 
 
 
 
 
 
Work hard, and YOU will sucess!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0