Jag skäms!

Jag måste vara ärlig, jag skäms. Jag skäms för att jag har tänkt att jag ville köpa en Canada Goose jacka, jag skäms för att det finns så vidriga människor. Jag hade inte en aning om att det gick till såhär, jag trodde att rävarna blev skjutna precis som ett "vanligt" djur, men de fångar in dom i björnsaxar, så att de får lida. Fine på ett sätt om de hade skjutits direkt, för då hade de inte hunnit lida, många säger att det är för att de inte ska förstöra pälsen som de inte skjuts. Men pälsen förstörs väl lika mycket när de skjuter de efter att de blivit fast???? Fattar inte grejen med att de ska behöva bli fast i en sax och kanske sitta där i flera timmar och dagar innan de dödas. Ush fyfan, jag visste att pälsindustrin är hemsk, men inte såhär hemsk. Ibland är man väl duktig på att blunda för verkligheten - just för att den är så hemsk! Jag har i alla fall bestämt mig, jag stryker ett sträck över inlägget som jag la in för ett tag sedan om att jag skulle investera i en canada goose jacka, jag skäms! Jag ska defenitivt INTE köpa en canada goose!!
 
Jag länkar ett inlägg som Hugo Rosas skrev på sin blogg efter att han
fått reda på hur de gör canada goose.
http://hugorosas.se/jag-skams-over-att-jag-en-gang-i-tiden-har-investerat-pengar-i-en-canada-goose-jacka
 


Kommentarer
Elin

Mkt bra beslut ❤️

2013-11-03 @ 20:57:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0