Knäböj med ett ben mot stol

Denna rumpövningen har jag börjat köra hemma när jag inte hinner träna, den tar otroligt bra i rumpan. Dock är den lite svår med tekniken, gäller att man ändå har rättså starka ben så att man orkar så att inte ryggen tar stryk. Jag brukar köra 10-12 reps x 3 set, sen är i alla fall jag helt slut :)
 

Startposition: Stå framför en stol, med ryggen mot stolen, som om du  skulle sätta dig.

Stå med fötterna cirka tio centimeter isär och tio  centimeter från stolen.
Händerna på höfterna eller utsträckta framåt i  axelhöjd.

 

Utförande: Lyft ena foten så att den inte nuddar golvet och böj andra  benet som om du skulle sätta dig på stolen, balanserandes på ett ben.  Nudda stolen med rumpan och res dig upp, fortfarande
på ett ben. Upprepa  rörelsen önskat antal gånger. Byt därefter ben och upprepa.

 

Tips: Om du tycker att övningen är svår, börja sittande och ta  lite hjälp av händerna
att komma upp tills att du kan utföra övningen  utan problem.

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0