Konturer runt musklerna!

Sen jag började träna magen mer seriöst än innan så har jag märkt att jag fått mer konturer på sidan av magen. Det har liksom börjat titta fram en linje som ramar in magmusklerna på sidan. Om man tittar på dom som är riktigt vältränade så har ju alltid de en "ram" runt magmusklerna som liksom ramar in dom på ett snyggt sätt. 
 
Tänkte jag skulle visa en övning som jag gör vid varje pass som tar sidorna riktigt bra och man får grym träningsvärk!
 
 
 Denna övningen kör jag varje pass men jag gör om den lite så att den passar mig. Jag använder mig av denna ställningen - ryggresningsställningen och ligger på sidan med höften mot den svarta "kudden". Sen tar jag en 10 kg viktplatta och gör som hon på bild 1. Jag går ner med sträckt arm så långt jag klarar på sidan och sen upp igen tills att jag är rak i kroppen. Vänd sen kroppen i ställningen och gör på andra sidan. Sen kör jag så 15-20 reps x 4 set med 10 kg viktplatta, den tar riktigt bra det kan jag garantera!! Bra för love handles med ;)
 
 
Dom här magarna är ju vältränade sådär perfekt på något sätt. Men de har ju den här "inramningen" som jag skrev tidigare, som ramar in magen på något sätt så att man får mer konturer, så snyggt!!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0