Magpass

Tänkte jag skulle visa er mina pass när jag kör mage. Jag kör ju mage efter varje pass i slutet. Jag tycker det är väldigt kul att träna magen för där ser man att musklerna verkligen börjar komma fram mer och mer, plus att man kan få fram en riktigt brännande känsla, vilket jag tycker är "skönt". Det är faktiskt inte ofta jag gör vanliga situps.
 
När jag kör hemma på kvällarna eller på jobbet kör jag plankan, sidoplankan, ligga på rygg och skjuta upp benen + rumpan som jag kommer visa nedanför + vanliga situps.
 
Kabelcrunches: 50-60 kg 15 reps x 4 set
 
 
Magträning för hela magen i maskin: 36 kg 20 reps x 4 set
 
 
Sneda magmuskler: 15 kg viktplatta 20 reps x 4 set
 
 
(Vet inte vad denna övningen heter, men jag sitter som hon på bilden gör så att magen hela tiden spänns, sen duttar jag viktplattan vid sidan av mig och tränar på så sätt mina sneda magmuskler på ett bra sätt)

Love handles (vet inte vad denna övningen heter heller): 10 kg viktplatta 15 reps x 4 set
 
 
Magövning med egen vikt: 15 reps x 4 set
 
 
Magövning med vikt från annan person: 15 reps x 4 set
 
 (Man kan ju även göra denna övningen fast med en annan person med, då blir det ju självklart jobbigare för den andra personen ska slänga tillbaka benen på den som ligger ner så att det bli jobbigare att bromsa upp)
 
Plankan: Så länge jag orkar x 3 set
 
 
Sidoplankan: Så länge jag orkar x 3 set
 
 
 (Man ser ju hur mycket hennes sneda magmuskler fixeras och även hela sidan)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0