Make it a lifestyle, not a duty!

Man måste vara disciplinerad om man ska klara ett mål. Det är egentligen inte bara fakta utan även ett krav. Jag vet att jag ibland kan ha svårt att vara disciplinerad just för att jag innerst inne känner att jag inte behöver träna så som jag egentligen gör... 

Jag tränar som jag gör för att jag vill se hur långt jag kan gå. Inte för att bli smalare, utan för att bli fit vilket är två helt olika saker. Jag vill känna mig stark och muskulös och även stark inombords. Egentligen så gör jag 2 resor samtidigt, en resa kroppsligt och en resa känslomässigt. 

Jag kan tycka om tanken på att man kan forma sin kropp lite som man själv vill och väljer. Vill jag vara ha stora muskler så tränar jag med tunga vikter, vill jag vara tajt så tränar jag med lätta vikter. 

Kroppen är ens tempel och jag är gudinnan över min egen kropp, bara JAG kan bestämma HUR min kropp ska se ut, ingen annan!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0