Pumpa!

Idag tränade jag ett ben, rump och mag pass på gymmet. Blev faktiskt ett riktigt bra pass, hade bra energi och bra motivation hela passet. Jag vill försöka att inte "ta något" för att bli pigg, vill försöka hitta den känslan själv :) 

Jag körde mina vanliga basövningar och sen sumo squats, donkeykicks, höftlyft och utfall med vikter. Var helt slut efter de 4 seten, skönt. Märker att jag blivit mycket starkare i ben och rumpa i exempelvis sumo squatsen, tar 10 kg nu men skulle nog kunnat lägga på 2,5 kg på varje hand så det blir 15 kg. 

Tycker det är kul och motiverande när man kan öka vikterna och känna att man klarar det. Likaså när det gäller rygg. Jag har ju som jag skrivit innan inte lagt ner så mycket energi på överkroppen eftersom jag prioriterat underkroppen. Men nu den senaste månaden har jag kört mer rygg osv. 

I latsdrag tog jag innan typ 30 kg och det var hyfsat tungt. Nu tar jag 40-45 kg, så det är ju en bra utveckling. Jag tycker det kan vara lite tråkigt att träna rygg ibland för det är de musklerna man inte kan se medan man tränar. Det är ju väldigt kul att se musklerna spännas under ett pass, eller är det bara jag? :P 

Idag körde jag:
Sumo squats 10 kg 15 reps x 4 set
Utfall 6 kg 15 reps x 4 set
Donkeykicks 6 kg 20 reps x 4 set
Höftlyft 5 kg 20 reps x 4 set

Benpress 77 kg 20 reps x 4 set
Vadpress 61 kg 20 reps x 4 set
Baksida lår 30 kg 15 reps x 4 set
Insida lår i maskin 60 kg 15 reps x 4 set
Utsida lår i maskin 40 kg 15 reps x 4 set


Såhär ser det ut när jag kör mitt lilla program med rump och ben övningar ;)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0