Tacksamhet

"Våra liv här på jorden blir aldrig perfekta. Det finns alltid saker man skulle önska var annorlunda. Men oavsett omständigheterna finns det alltid något att tacka för. När vi övar oss i att leva i tacksamhet, oavsett hur våra liv ser ut, så blir det också något som påverkar vår omgivning".

Jag kan känna ibland att jag har svårigheter med att känna lycka och glädje. Vissa dagar kan vara felfria och jättebra och andra dagar tuffa. Jag vet vad jag har och försöker lära mig att vara tacksam för allt det fina som finns runtomkring mig. Jag har skrivit det innan att jag ibland kan vakna upp och inte känna någon lycka eller glädje, fastän att jag har så mycket fint som jag egentligen ska vara glad för.

Jag vet inte om man har svårare att känna glädje när det är så mcket annat så pågår psykiskt hos en. Jag pratar mycket med Gunnar om att jag ibland inte känner lycka och glädje fastän jag innerst inne vet att jag är lycklig för allt jag har. 

Jag måste lära mig att det är okej att känna så, livet är inte alltid lätt. Jag tror att alla känner så någon gång. Det handlar verkligen inte om att jag är otacksam för någonting utan jag finner inte känslan som jag vill ha av att känna mig glad och lycklig, ibland är det som att den känslan har försvunnit eller rymt för tillfället. Ibland kan jag börja gråta för att jag blir så frustrerad över att jag sitter och inte känner mig glad fastän jag egentligen är det. 

Jag tror att det ändå är rätt så vanligt att känna såhär ibland, det är liksom nästan som att man alltid vill känna att allt alltid är perfekt, men så är det kanske inte alltid.. Men dagarna med försvunnen glädje och lycka har faktiskt blivit färre än innan, jag tycker jag är mer glad nu och vaknar oftast upp på bra humör, så det går åt rätt håll verkar det som :)

Jag är evigt tacksam för allt det fina jag har, vänner, sambo, häst, hund, lägenhet, körkort, bil, fast jobb, utbildning osv.. Uppfatta mig inte fel nu. Ibland kan jag bli förbannad på mig själv för att jag inte känner glädje vissa dagar, men det handlar om min inre styrka som jag håller på att arbeta med nu som förmodligen kommer ändras så att jag kommer att slippa känna såhär.

För det är verkligen inte kul att känna så, för otacksam är det sista jag vill upplevas som!! Detta är något som jag kommer få jobba med, det handlar om inre styrka att förstå att jag är värd alla dessa saker som jag har och lite till. För jag tror att mycket kan handla om det, att jag ibland kan få känslan av att jag inte är värd så mycket och då blir det destruktivt att tänka att jag inte är värd det och då känner jag ingen lycka eller glädje - lite som en bestraffning.

Vet inte varför jag ibland tänker/känner så, men någon gång får jag väl en vettig förklaring om varför <3

Jag älskar min fina sambo, mina fina vänner, min familj, mina djur och alla som finns hos mig!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0