Unna sig

Ibland tycker jag att man ska unna sig lite. Visst tycker jag inte att man alltid ska unna sig i sockerväg, men igår var jag himla sugen på lite sött. Så på kvällen åt vi grillad kyckling, potatissallad och grönsallad och till efterrätt åt vi rabarberpaj med vaniljsås! 

Annars tycker jag att jag varit väldigt duktig på att äta bra sen jag började träna. Jag har ändå börjat tänka på att äta mer proteinrikt och mindre socker. Innan kunde jag ju stoppa i mig vad som helst typ utan att ens bry mig. Jag kunde äta allt möjligt utan att gå upp, men då kanske mitt inre inte mådde så bra. Många har väl de kroppstyperna att man kan äta det mesta utan att ser syns, men deras inte organ mår nog inte så bra av all skräpmat.

Så jag är i alla fall glad att jag tagit tag i min kost och vänt det till något bra :) Det är faktiskt inte så svårt, bara att man tänker till lite extra när man går i affären. Jag kan absolut inte gå hungrig i en mataffär för då köper jag på mig för mycket av allt. Så ett tips är att vara proppmätt när man handlar mat ;)

I alla fall, pajen varså himla god. Var längesen jag åt något så sött och sockrigt, så gott var det. Jag njöt under hela måltiden ;) När man äter bra för övrigt tycker jag inte det är fy skam att ibland äta något sött. Ikväll ska jag försöka köpa lite frukt istället för något sött. Ibland är det svårt...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0