Vältränade vader!

Ett par välutvecklade och muskulösa vader är ju så otroligt snyggt, speciellt på tjejer. Vaderna är väl den muskelgrupp som jag kör lite extra noga och ofta. Brukar lägga in vadpress i de flesta passen faktiskt. Jag tycker att jag har lite fläskigare vader än vad resten av min kropp är, haha.
 
Men jag vet inte om jag samlar på mig vätska eller om jag har mer underhudsfett precis kring vaderna. Sen vet jag inte om min ridning inverkat också så att jag fått mer bastanta vader. Man ser ju musklerna när jag spänner men i avslappnat läge så ser de mer stora ut liksom, ni förstår nog vad jag menar :) Sen ska man ju inte träna för tungt heller för då får man rättså stora muskler och då kan vaderna uppfattas som större än dom kanske är. Så lagom med vikt med många reps, så får man sådär slanka och muskulösa vader :)
 
När jag löper/powerwalkar så försöker jag göra det mycket i uppförsbacke, för då aktiveras framfoten mer och då sträcks vaden ut och på så sätt tränas vaderna mer än vid plant spår. Springer jag på löpband så har jag nästan alltid lutning på bandet. Då får man tillslut en sådan där brännande känsla i vaderna, vilket jag tycker är skönt :P Även att gå i en brant uppförsbacke ger en brännande känsla med mjölksyran från helvetet, skönt. 
 
När jag kör mina ben pass så gör jag ju höftlyft på en step bräda, men ibland så skippar jag den och så kör jag plant på golvet och när jag går upp med höften så ställer jag mina fötter på tå, som på bilden lite längre ner. Måste dock köra rätt så många för att det ska kännas, men träningsvärk det får man! 
 
 
 
Ååhhhh så snyggt!!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0