Vi ser alla olika ut!

Vi ser alla olika ut, tack och lov är väl det? Eller vad säger ni? Man kan ha långa ben med mycket muskler, korta ben med mycket muskler, korta ben med inga muskler, tjocka ben med mycket muskler, smala ben med inga muskler, vi kan ha långa och tunna med och korta och breda ben. Det jag vill komma fram till är att det är ju så här det ser ut.. Alla är vi ju olika, både genetiskt sätt och kroppsligt sätt. Man kan ha lika många versioner på ben, lår och muskelprocent som det finns människor på jorden och det finns få sätt att förändra dom. 
 
Man kan ha breda ben som går ihop och man kan ha smala ben som inte går ihop, man kan ha tunna ben och man kan ha korviga, släta, gropiga, går ihop eller isär, muskellösa eller muskulösa ben. Man kan ha breda ben som har mellanrum mellan låren, är muskulösa och slimmade på samma gång. Kanske blir lite luddigt och oförståligt, men jag tror ändå att ni förstår min poäng med det hela? VARFÖR strida mot något som kanske inte går att göra något åt?
 
Självklart kan man göra tjocka lår smalare, men det jag menar är att har man en bred benstomme eller breda ben så kanske det är genetiskt omöjligt att få "smala" ben, just för att ens kropp är byggt på ett visst sätt. De finns de som har jätte tunna ben som längtar ihjäl sig efter att få ha lite fett på benen. Vi kan alla ha olika typer av ben för alla är vi skapta på helt olika sätt. Som jag skrev högre upp så är det självklart att man kan forma sina ben med en bra kosthållning och regelbunden träning, men fokus borde inte ändå ligga i att få muskulösa och smala ben på snabbaste sätt.
 
För att vara helt ärlig så är jag trött och lite ledsen över den här hetsen att man vill ha smala ben med mellanrum vid låren. Går man in på olika forum så är det ofta små tjejer som skriver att de inteär nöjda med sina ben och att de vill ha smalare ben med mellanrum mellan låren (???) På ett sätt kan jag ha medförståelse, för det är svårt i dagens samhälle att passa in. När man själv var i den åldern så var ju vikten och hur smal man var väldigt viktigt för en. I nuet så försöker jag inte bry mig så mycket, som jag skrivit innan så har jag ju som säkert många andra med dagar då man inte är lika jättenöjd med sin kropp, men i slutänden så är jag ändå glad att jag ändå har det jag har!
 
Det finns människor som ser helt olika ut, men den som kommer att vara snyggast är ändå den som kan känna sig bekväm med sin kropp och strålar en sådan där härlig känsla "här är jag och jag älskar mig själv för hur jag ser ut". Så oavsett vilka ben ni har välsignats med så försök att lära dig att älska dom och uppskatta dom för att de kan gå, träna och bära dig, det är inte alla som har den lyxen!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0