Återkommande dröm!

Jag har haft en konstig och jobbig återkommande dröm nu några veckor.. Drömmen handlar om att jag blir gravid och är jätte glad och jätte stolt, men jag får aldrig en gravid mage.. Jätte konstigt. Sen när jag är i nionde månaden så har jag bara en jätteliten bula på magen och barnet ska födas någon dag senare :S Det slutar med att jag inte kan föda för att barnet inte är tillräckligt stort och sen slutar alltid drömmen med att någon annan ger mig deras bebis, så att jag i alla fall får något att visa upp för släktingar och vänner.
 
Jag tycker den här drömmen är riktigt läskig och jag har säkert drömt samma dröm med samma handling 4-5 gånger nu på bara några veckor... Den jobbigaste känslan är att jag inte får någon mage :P Det känns så fel, så vänner börjar ju undra om jag ljuger eller inte. Sen att jag inte kan föda för att  barnet är för litet och att jag får någons annans bebis som jag ska låtsas är min? Skit skumt verkligen, undrar vad det betyder...
 
Detta tog jag från en drömtydares hemsida:
Många, både äldre och yngre kvinnor drömmer ofta om att de blir gravida. Det kan vara längtan efter ett barn som påverkar drömmen, men ofta så kan drömmen tolkas på annat sätt. Barnet symboliserar kontinutieten i livet och framtidens möjligheter, och kan då sägas vara ett "andligt" barn, en längtan efter inre mognad.
 
Jag vet inte om man ska tro på sådant här, men det låter ju väldigt intressant och på något sätt rätt. Det kanske är så att jag är i en process där jag håller på att mogna i mitt inre. Men jag tycker fortfarande att det är så konstigt att det aldrig syns på mig att jag är gravid, bara en jätteliten bula över magen fastän man gått 9 månader, skumt.. Och sen att jag inte kan föda och allt känns så naturligt på något sätt, det känns så verkligt när läkaren säger till mig att jag inte kan föda fastän jag förberett mig i 9 månader på att bli mamma, och sen få en annans bebis, konstig dröm..
 

Ungefär så som på vänstra bilden ser jag ut i drömmen när jag gått 9 månader..
 
 
Och såhär ska man ju typ se ut när man är 9 månader gången..
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0