Bastu, my love!

Jag älskar ju att bada bastu. Det är som en tradition för min mamma, syster och mig att alltid ha bastat. När vi bodde hemma så var det onsdags och söndagskvällarna som var heliga hemma hos oss, då satte vi alltid på bastun, sen gick vi oftast ut och mockade, sen var vi riktigt kalla och frusna och då gick vi upp och satte oss i vår 100 grader varma bastu och svettades. Sen efteråt gjorde vi alltid varma mackor och te eller chokladmjölk.
 
Sådana stunder kan man verkligen sakna. Ibland när jag åker hem till hästarna kan jag ibland medvetet välja en onsdag eller söndag bara för att basta med mamma. Det har alltid vart så mysigt och vår grej liksom. Jag ska i alla fall ha en bastu i mitt framtida hus, det är en sak som är säker :D När jag bodde hemma så när mina vänner sovde över eller var hos mig så bastade vi nästan alltid.. Tycker att det är sådan avkoppling. Jag vet vissa som inte klarar av värmen, de blir illamående och så. Sitter jag länge i bastun så när jag reser mig upp så kan jag få blodtrycksfall, då blir jag sådär svimfärdig och måste sätta mig ner, men det är sällan det händer.
 
Nu när jag sitter och skriver det här inlägget så har jag bestämt mig för att åka hem imorgon och rida och bli riktigt frusen och sen basta tillsammans med mamma på kvällen, då har jag något att se fram emot!! Vi har ju en gemensam bastu i föreningen där vi bor som vi kan utnyttja när som helst. Dock är den vedeldad och sen finns det ingen dusch heller så då drar man sig lite för att basta där, nu måste man ta på kläder när man är svettig och efter svettas sen hoppa in i bilen och köra hem. Ligger väl ungefär 1 km hemifrån, men då tar man gärna bilen när man vill hem snabbt. Annars ligger det ju väldigt fint, precis vid sjön så man kan hoppa ut i sjön och svalka sig om man vill.
 
 
Här bastar jag tillsammans med några gamla klasskompisar hemma hos mina föräldrar. Då satt jag med bikini, men annars så sitter jag aldrig med bikini, i min familj har vi alltid vart bekväma med att vara helt nude! :D
 
 
En sådan här bastu hade ju aldrig vart fel. Har jag pengar så skulle jag lätt investera i en sådan här modern och snygg bastu, jag menar jag kommer ju spendera mycket av min tid där isåfall, så lika bra att slå på stort! ;)
 
 
Haha, detta är typ jag och Elin när vi var mindre.. Kasta iskallt vatten på varandra och sen gömde vi oss alltid under självaste sittsektionen för hemma hos mamma har de ett glapp mellan golvet och sittbänkarna så vi kom precis under, sen när mamma kom in så var vi knäpptysta och mamma undrade ju självklart vart vi tagit vägen ;) Sen skrämnde vi alltid henne när hon satte sig ner, nu i efterhand kan jag känna att det var rätt så ofräscht att sitta där under med gammal svett och så, men vem tänkte på sånt när man var 10 år? ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0