Mamma 60 år!

Som ni kanske förstått så fyller ju min mamma 60 år idag, vilket känns helt overkligt. Hon var ju rättså gammal när hon fick mig, 38 år. Men samtidigt så har jag tyckt att det vart skönt att ha en mamma som är äldre och "visare" på något sätt :) Nog om det.. Tänkte berätta lite om dagen till att börja med.. Som jag skrev igårkväll så kom ju min syster och överraskade mamma från Lund, vilket blev en jättestor överraskning. Mamma träffar ju inte dom så mycket eftersom de bor där och hela hennes släkt bor i princip där så när de väl träffas så blir det ju väldigt stort!
 
Sen i morse så kidnappade jag mamma och hon visste ingenting om vad som skulle hända på dagen. Så vi körde in till stan, mamma ovetandes om vad som väntade. Vi hämtade upp Elin och sen åkte vi förbi flygplatsen och lurade mamma att vi skulle utomlands (hon såg faktiskt väldigt rädd ut till slut), haha. Men sen körde vi förbi och vidare till Öjaby herrgård där vi avnjöt ungefär 2 timmar i deras relaxavdelning. Mamma fick en liten flaska vitt vin och sen en massa presenter. Var hur mysigt som helst!!
 
Sen körde vi vidare hem till Elin där vi sminkade mamma och fixade till oss. Sen åkte vi vidare till Malin för att mamma skulle få fixa naglarna som hon pratat om så länge. Även där blev hon väldigt överraskad, hon blev jättefin om naglarna. Sen så efter det så åkte vi ner till Aptit och mamma trodde bara att det skulle bli vi och sen mia med familj, men när hon kom in så hade vi fixat så att hennes ena bror med familj och hennes mamma (min älskade mormor) satt där också!!!! Snacka om att hon blev överraskad och så glad. Jag kände mig så lycklig av att se henne så lycklig!! Vi avnjöt en god förätt, varmrätt och efterrätt och några glas vin ;) Eller ja, inte jag men de andra..
 
Mamma skrattade och hade supertrevligt såg det ut som, inte ofta man ser henne så lycklig. Men det är klart kommer det släktingar över 1 dag 25 mil härifrån bara för att fira henne så förstår jag att hon blev så glad. 60 år är ju ändå en väldigt speciell ålder, eller som mamma vill kalla det, 50 + ;) Jag åt i alla fall en jättegod varmrätt, jag åt gös med pumpapuré och det var så jäkla gott!! Aldrig smakat pumpa i en maträtt men det var verkligen hur gott som helst. Sen till efterrätt så lyxade jag till att lite med créme brulé i 3 olika smaker, vanilj, lakrits och choklad, mumsfilibabba.
 
Sen var våra släktningar från skåne tvugna att åka hem och jag var tvungen att köra till jobbet för jag började jobba natt nu vid 21.00. Men det blev i alla fall en kanondag och är överlycklig för mammas skull, hon blev såå överraskad! Jag älskar dig mamma, du är värd mest i hela världen!! ♥
 
(Tog mer bilder med min systemkamera, men de kommer en annan dag.
Ni får nöja er med lite kamerabilder sålänge, hihi).
 
 
 
Stora systern vill hellst inte att hennes barn är med på kort på bloggar
så det fick jag acceptera, så de fick lite svart över ansiktet ;)
 
 
 
 

VÄRLDENS FINASTE MAMMA <3
 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0