Prison Break!

Efter att vi skaffade netflix så har ju jag och sambon följt en del serier, eftersom det är rättså bra tidsfördriv och man gör något tillsammans. Man fixar lite te, kvällsmål och lägger täcket i soffan och myser ner sig tillsammans, urmysigt om ni frågar mig! :) Vi började för ungefär 4 veckor sedan kolla på serien prison break och jag kan inte mer än säga att jag älskar serien!! Jag kan känna lite så ibland hur jag ska klara mig utan serien nu, den har ju typ blivit en del av mitt liv och mig, hihi! Jimmy har redan sagt att skulle Lincoln eller Michael (eller varför inte båda höhö) knacka på vår dörr så är de mina green cards, haha snäll pojkvän man har ;) Skämt å sido..
 
Inte nog med att jag typ är kär i Michael och Lincoln ;) Utan också för att den är så himla gripande och bra!! Rekomenderar denna serien starkt till er som gillar äventyr och fängelsefilmer, skulle kunna se den om och om igen!! Det är 4 säsonger med 80 avsnitt. Man blir såhär fast i denna serien, man vill bara kolla på ett nytt om och om igen. Jag är ett riktigt Prison break fan 100m gånger om!!
 
Här kommer lite om handlingen:
Michael Scofield (Wentworth Miller) är en desperat man som befinner sig i en
desperat situation. Hans bror - Lincoln Burrows (Dominic Purcell) har gjort sig
skyldig till mord. Han anklagas för att ha mördat vice presidentens bror och han
har dömds till döden och sitter i dödscellen på Fox River State Penitentiary
fängelset. Han har en månad kvar att leva innan han avrättas. Och...han är
oskyldigt dömd. Han skulle skjuta vice presidentens bror men när han kom fram
till bilen så var brodern redan död.

Michael ser desperat på när hans bror kommer allt
närmare döden och han har inget annat alltenativ. Han rånar en bank för att
sedan åka in i samma fängelse där hans bror sitter och göra allt för att få ut
honom. Michael gör allt för att bevisa att hans bror är oskyldig och
han har planerat i minsta lilla detalj hur hans och broderns flykt
från fängeset ska gå till.

Hela dramat är som ett pussel. Varje vecka försöker Michael lägga
"pusselbitarna rätt" så att han får allt att stämma och fungera inför hans och
broderns flykt från fängelset.
 
Michael, jag menar hur snygg är han inte???? Sen fick jag reda på att han 2013 kom ut som homosexuell, så himla typsikt! Dom brukar ju säga att antingen är de snyggaste männen gifta eller homosexuella ;)
 
 Lincoln, han är sådär mystisk. Inte vrål snygg men ändå sådör lagom snygg, sen väger hans mystiska utseende upp också så han blir sådär bara, wraao!!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0