Världsnaturfonden - WWF

Igårkväll blev jag fadder för världsnaturfonden - WWF. Jag känner mig så himla glad och upprymd över det beslutet. Egentligen har jag tänkt att jag ska bli fadder många gånger men det har aldrig blivit av. Jag ska skänka 200 kronor i månaden till alla djur som har det svårt. WWF värnar ju också om klimatet, skog, regnskogar och mycket mycket mer, så det handlar inte bara om djuren utan även om vår framtid.
 
Har tänkt också på att skänka pengar till världens barn, men har dratt mig för att göra det.. Tror jag dras mellan att vissa djurarter är ju så gott som utrotade medan människorna aldrig kommer att bli det.. Jag vet att många har det svårt här i världen, men det finns grymheter överallt. Djuren är ändå en del av mig, eftersom jag är en djurälskare. Så för mig så betyder det mer att skänka 200 kronor i månaden till djuren så att de inte dör ut, istället för att skänka pengar till andra människor. Jag kanske låter grym, men det är i alla fall mitt resonemang :)
 
Jag tycker att fler borde bli faddrar till världsnaturfonden. Vem vet, om några år kanske elefanterna som massmördas inte finns kvar? Idag dödas ungefär 80 elefanter per dag för sina betar, jag tycker det är så otroligt hemskt!!! Dessa fina ståtliga djur.. Pengarna går ju till att kunna anställa flera parkvakter som vaktar elefanterna och de gör på så sätt att illegala jägare inte kan skjuta elefanterna! Gör skillnad, jag känner att jag kommer att göra det i alla fall. 200 kronor skulle jag slängt på annat onödigt istället, så för mig var det ett enkelt val! ♥
 
 Gå in och gilla deras sida på facebook, där lägger det upp massor av information om hur läget är nu och de lägger även upp artiklar och filmer som gör att man verkligen öppnar ögonen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0