Canada goose

Detta året får det bli en ny vinterjacka till mig, har gått runt med min andra i 2 år nu, och det är ungefär vad de räcker till tycker jag :) I alla fall om man köper sisådär kvalité. Köper man en bättre jacka så håller de säkert längre :) Denna gången ska jag lägga ner lite mer pengar (rätt så mycket mer) på en vinterjacka. Eftersom min moster äger en affär som säljer canada goose så ska jag åka ner till Lund nu i november och köpa mig en på hennes affär. Originalpris ligger väl runt 7-8 tusen tror jag!
 
Det står mellan en trillium eller en expedition, kan inte riktigt bestämma mig. Trillium är mer figursydd, lite mer kvinnodrag och lite snyggare tycker jag och expedition är mer en rak modell men varmare enligt min storasyster. Så jag vet inte. Färgen är jag också fundersam över då jag vet att vissa färger släpper mer färg än andra.. Därför ska det vara så skönt att kunna testa jackan innan man köper den för dyra pengar. Finns ju ingen affär i Växjö som säljer canada goose vad jag vet? Och jag vågar inte köpa en sådan dyr jacka på internet utan att ha testat den!! Smabon har ju köpt en också, en svart expedition :) Supersnyggt, så vi kommer att bli en snygg duo i vinterslasket!!
 
Sen det här med päls, visst jag är inte emot det till 100 % eftersom att jag köper en jacka som har päls? Men jag tycker inte att bransherna sköter det särskilt snyggt och gillar speciellt inte behandlingen av djuren..... Men ah jag vet inte, en väldigt snygg jacka och pälsen gör ju allt? Detta är nog det enda och det sista jag kommer att äga med äkta päls! Vill verkligen inte sponsra pälsbranschen med fler produkter......
 
Trillium parka
 
 
Expedition parka
 


Kommentarer
Anonym

Den finns på nordlunds och naturkompaniet

Svar: Jaså? :) Det visste jag inte.. Då får jag gå dit och kolla! Tack för tipset!
Fröken Stark

2013-09-22 @ 12:22:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0