Nybakat

Ikväll gjorde mamma, Jimmy och jag dessa super goda frallorna, jag tog receptet från Malins blogg. De var riktigt goda :) Blir ett perfekt alternativ istället för bröd, för man kan inte äta gröt varje morgon, kan bli lite enformigt.. 

Jag köper ju det mesta i nyckelhålsmärkt och ekologiskt... Så det blev väldigt ekologiska frallor idag, äggen är från mammas hönor så där är det verkligen ekologiskt ;) Testa ni som gillar matiga frallor med mycket godsaker i. Här är receptet: 

5 stycken äggvitor
5 teskedar bakpulver
4,5 dl valfritt mjöl. Jag använde mig av rågmjöl, vetekli och grahamsmjöl :)
2,5 dl lättkvarg
3 matskedar linfrön 
Valfri topping. Jag toppade mina frallor med pumpa kärnor. Nästa gång tar jag nog solroskärnor.

Blanda alla ingredienser förutom det du ska ha till topping. Rulla små bullar med blöta händer och lägg på en plåt med bakplåtspapper. Strö på din topping och grädda i ugnen i ungefär 20-25 minuter i 200 grader. 

Mina blev rätt så små, fastän jag hade en del bakpulver? Men tror det beror mycket på att man hade så mycket olika mjöl sorter som är rätt så "tunga". Vetemjöl är ju en rätt så lätt mjölsort :) 

(Fattar inte varför typsnittet ändras hela tiden???)







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0