Protein

Eftersom att man helst ska äta proteiner innan styrketräningpasset så brukar jag dricka ett glas med mjölk som innehåller 50 % mer protein än vanlig mjölk, hela 5.2 gram protein per 100 gram :) Skånemejeriers Mjölkdryck med 50 % extra protein innehåller allt kroppen behöver efter passet, matchen, eller löpningen. Proteinet gör att kroppen orkar bygga upp muskler som blir ännu starkare och uthålligare än före träningen. Dessutom får man i sig andra näringsämnen som gör gott för kroppen.


• Naturens eget kraftpaket – både smakar och gör gott!
• Innehåller 50 % mer protein
• Helt naturlig och innehåller samma näringsämnen som vanlig mjölk
• Två goda smaker – naturell och choklad

En riktigt bra återhämtningsmjölk för hela familjen som ett naturligt alternativ till t ex proteinpulver. Jag tar ju proteinpulver också men det är efter träningen om jag inte äter en maträtt där den innehåller mycket protein. Äter jag en sallad så tar jag en shake men äter jag kyckling med en fullkornsprodukt så brukar jag bara ta ett glas med denna mjölken :) Den är rätt så dyr, kostar runt 17 kr för 1 liter, men tja det är gott och nyttigt :D Brukar alltid köpa med chokladsmak, smarrigt - testa!!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0