Är så jäkla stolt!

Jag är så jäkla stolt över mig själv faktiskt, att jag mår så mycket bättre. Jag känner mig så mycket mer självsäker och mer nöjd med mig själv och behöver inte höra vad alla andra tycker utan tar mina egna beslut nu. Känner att jag inte alls har samma behov av att helatiden träffa någon och att inte vara ensam, nu tycker jag det är skönt att vara ensam och rå om mig själv. Trodde aldrig att jag skulle komma såhär långt, hade förmodligen med min låga självkänsla att göra, att jag trodde att jag inte skulle klara det. Men jag HAR klarat det och det är jag så himla glad för. Nu handlar det bara om att bibehålla detta, men det ser jag inte som något svårt, ingenting känns omöjligt just nu :)
 
Jag känner att människorna runtomkring mig mår bättre och är gladare när jag är det. Tror att man lätt kan dra ner och påverka andra väldigt mycket med vilken inställning man har. Innan hade jag mycket lättare att påverkas av andras humör och inställningar men inte alls lika mycket längre. Jag tycker att jag har mognat otroligt mycket de senaste månaderna om man jämför med i somras. Känner mig mycket mer trygg i mig själv och jag har lärt mig mina begränsningar. Jag är mycket mer lugn och hanterar stress mycket bättre. Jag är inte alls samma osäkra Emelie längre utan känner mig väldigt mycket mer stark och säker, har egentligen bara mig själv att tacka detta för, för det är ändå jag som gjort förändringen och jag som har klarat av det - ingen annan! Jag känner att de beslut jag kommer att ta i framtiden kommer att komma ifrån en mogen och stark kvinna, utan tvekan, jag kommer att klara allt med denna inställningen! Jag lever med ett helt annat motto nu än innan och jag tar mina egna beslut och hoppas att personer i min närhet glädjs med mina beslut, för jag skulle aldrig ta ett beslut om jag inte var stark nog att fullfölja det, det har jag lärt mig i min process.
 
Känns lite overkligt att jag börjat må så bra, men egentligen så tror jag att de flesta kan må bra och klara av processen med sig själv med rätt inställning och ett "jävlar i manna". Jag kan i ärlighetens namn säga att jag faktiskt aldrig mått såhär bra innan. Allt känns så bra med allt på något sätt och mycket av det tror jag beror på min förändrade syn på saker och ting och att jag tagit tag i mina problem! Sen måste man komma ihåg att alla människor bearbetar sina problem olika, hur lika problemen än må vara. Jag behövde inte så lång tid att bearbeta mina problem och titta hur bra jag mår efter det? Otroligt skön känsla! ♥
 
 


Kommentarer
ikiipik

Jag är så stolt över dig! Du är värd att får vara glad, lycklig och att må bra! Det måste varit ett tufft men ändå en härlig resa att se resultat och förändring till det positiva. Är så glad för du gjort allt detta! Du är stark! Och stark är den som kan le åt sin svaghet och göra något åt det/ bättra de :) Love you!! <3<3

2014-02-27 @ 07:49:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0