Axel workout

Jag försöker ju lägga in så mycket axlar som möjligt i en träningsvecka men inte så att jag blir överbelastad för det känner jag i så fall. Men jag tränar axlarna oftare eftersom jag tycker att det är snyggt med vältränade axlar och dom musklerna gör det mesta på en arm. Har man vältränade axlar så faller allt annat på plats med :P

Jag har 3 st övningar som jag försöker köra 3 gånger i veckan ungefär. Sen den dagen jag verkligen har ett rent axel pass så kör jag fler övningar i maskiner och så med. 


Denna övningen är sjukt jobbig och man får sådär riktigt mycket mjölksyra som heter duga. Men den är himla effektiv och tar riktigt bra! 


Denna övningen har jag kört i ett halvår nu ungefär och den övning jag gillar mest :) Den tar också riktigt bra och jag har gått upp till 8 kg nu. Men måste nästan köra dessa övningarna det första jag gör så att jag inte är för trött i axlarna för då kör jag fel teknik. 

Så är det egentligen med de flesta övningarna som man använder sig av fria vikter. Att man ska försöka köra dom övningarna först för på en maskin så har man ändå hjälp med tekniken av självaste maskinen men med fria vikter får man klara allt själv. Så gå på fria vikter först så att ni inte är för trötta för att utföra dom korrekt sen! :)


Denna har jag också kört ett bra tag nu. Började på 10 kg och är nu på 12 kg men klarar det nu så ska se om jag ska höja till 14 kg. Men då behöver jag nog någon som står bakom mig om det blir för tungt sen i slutet :P





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0