Casein pudding

Igårkväll åt jag caseinpudding som kvällsmål innan jag skulle sova. Var så sjukt gott!! Smakade precis som chokladpudding eftersom jag tog mer mjölk och vispade in luft så då blev den sådär fluffig och oemotståndligt god! :) Känns så bra att tillföra ett långsamt protein som musklerna kan gotta sig på under hela natten!! 

Såhär gjorde jag:
Jag tog 30 gram casein pulver (ungefär 1 dl) och vispade det med 2 dl mjölk (minimjölk, mellabmjölk eller fetare mjölk spelar ingen roll) och sen vispade jag det tills det blev en jämn smet och rätt så lös konsistens. 

Tar man mindre mjölk så blir det mer fast konsistens men jag tycka att det blir mer tjockt då och jobbigt att äta. 

Sen ställde jag in det i kylen i 30-40 min och sen färska bär på. Igårkväll sov jag ju hos mamma så hon hade bara jordgubbssylt hemma, annars hade jag haft varma hallon på tror jag :) 

Är verkligen perfekt kvällsmål och perfekt för den som har svårt att stå emot godsaker :) Smakade till och med bättre än chokladpudding och kommer vara perfekt att göra desserter på! Men jag kommer bara ha det till kvällsmålen i alla fall. Man blev lagom mätt och denna portionen innehåller hela 30 gram protein :) Känns konstigt att äta något sådant gott som faktiskt är väldigt nyttigt, inte ofta. Annars när man ätit chokladpudding så har jag alltid känt mig så "äcklig" efteråt för att man vet att det är onyttigt. Men detta kan man äta med gott samvete eftersom det bara innehåller bra saker och massa protein :) Kommer nog aldrig äta vanlig chokladpudding igen när detta exemplet finns istället :D 




Luftigt och fint :)


Jag köpte 750 gram för 149 kr. Tog smaken double Rich choklad men det finns ju andra smaker med :) Detta ska räcka till ungefär 30 st portioner! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0