Dag 31

Idag har jag haft en vilodag förutom att jag städat igenom hela lägenheten, torkat lister, dragit ut soffan och dammsugat bakom den, tagit ut alla mattor och gjort dom rena, svappat golven, torkat alla luckor och garderober/garderobsdörrar osv. Det tar faktiskt längre tid än vad man troratt städa i bara en lägenhet som är 65 kvadratmeter, faktiskt. Tänk då när man har hus? Hehe... Men kändes väldigt skönt att få det gjort, speciellt när det är alla hjärtans dag imorgon, då vill man inte städa utan bara uppvakta sambon och njuta av dagen/kvällen tillsammans. Har köpt en väldigt rolig present till honom, ska se om jag kan lägga upp en bild på det imorgon :)
 
Så idag har jag nog förbrännt mer än en vanlig vilodag eftersom jag städat och så, sen gått en lång promenad med hundarna, men dock inte så fort för jag sträckte mig i ljumsken igårkväll så gör lite ont när jag gåt fort. Men tycker ändå att kosten idag har varit klanderfri faktiskt. Åt kycklingpaj på jobbet som en kollega gjort och den var god, så jag tog 2 gånger ^^ Men var rätt så hungrig eftersom jag inte "hann" med något eftermiddags mellanmål idag. Imorgon ska jag träna triceps, axlar och bröst som jag egentligen skulle tränat idag, sen blir det nog träning både lördag och söndag med :)
 
 
Dagens kost:
 
Frukost: Fiberhavregrynsgröt med mellanmjölk och lågkalori äppelmos
 
Mellanmål 1: 1 apelsin och 25 gram mandlar
 
Lunch: Kycklingfilé med råris och champinjoner med sås gjord på mellanmjölk
 
Middag: Kycklingpaj med mycket sallad
 
Kvällsmål: 2 riskakor med jordnötssmör och 1 apelsin
 
Något jag faktiskt inte visste var att röd paprika innehåller mest C-vitamin? Man tror ju att apelsin innehåller mest c-vitamin men de gör tydligen paprika och även broccolin innehåller mycket av c-vitamin. Då har man lärt sig något nytt :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0