Efter ett sent pass

Detta brukar jag dricka efter ett sent pass från 18.00 - senare... Brukar alltid ta vanligt vassleprotein om jag tränar på dagen/eftermiddagen men tränar jag senare än 18.00 så brukar jag istället ta casein pulver som är ett långsamt protein. Eftersom jag förmodligen lägger mig och sover någon timme efter jag tränat så är det så bättre att fylla på med långsamt protein istället för "vanligt" pulver. 

Jag köper mitt casein pulver på www.mmsports.se och kostar 149 kr. Jag brukar dock köpa storpack så då blir det billigare. Rätt så billigt ändå. Jag kör både på shakes och puddingar med caseinet, men vet att det finns mer saker man kan göra med det. Ska byta ut proteinpulveret mot caseinet i mina proteinpannkakor för att se om det blir fastare av det!

Så en shake och ett glas med lättfilmjölk och kanel är perfekt för mig, mättar bra och är väldigt gott! :)




Jag har smaken double rich chocklad, suverän och smakar väldigt gott! Jag blandat ut det med mellanmjölk och sen vispat luftigt och inte för tjockt. Sen in i kylen i 60 min ungefär och sen på med hallon - MUMS!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0