Godaste maträtten

Jag gjorde en av mina favoriträtter igårkväll som jag verkligen älskar. Min rattatouille med kycklingfalukorv och matvete. Älskar verkligen den grönsaksröran med zucchini och morötter. Använder mig även av bönor men eftersom Jimmy inte är ett så stort fan av bönor så får jag lägga på det efteråt :) 

Tror att jag har skrivit receptet innan men det är värt att lägga upp igen eftersom det är så gott! :D

Detta nedanför behöver man för 4 stycken stora portioner.




Skiva korven i önskad storlek och lägg i en ugnssäker form


Stek löken, morötterna och zucchinin tillsammans i en stekpanna och häll sedan på tomatkrossen och salta och peppra. Brukar ibland använda kycklingbuljong också..

Häll sedan grönsakerna över korven och in i ugnen på 200 grader i 15-20 min. Koka matveten under tiden. Brukar måtta upp till 6 portioner för det tycker jag blir lagom till 4 st större portioner.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0