Kanske, kanske inte?

Som jag skrev igårkväll så har jag och Jimmy kollat på ett hus som vi blivit väldigt sugna på. Det är väl inte mitt "drömhem" direkt utan kräver lite smårenoveringar och så men vi har känt ändå att man kanske inte riktigt kan vara hur kräsen som helst utan man får fixa lite i taget i så fall. Men vi fastnade för ett hus som ligger i Åby ungefär 20 km från där vi bor nu. Jättegulligt hus, med jätte stor trädgård, hundgård, grönområde precis bakom huset, skog och sjö bara några 100 meter bort och sen är det lantligt, väldigt stillsamt och verkar vara ett väldigt fint och lugnt område, egen skola och bra bussförbindelse. 
 
Finns bara en sak som svider lite och det är det att jag kommer att i så fall ha 8 mil fram och tillbaka till jobbet, vilket jag egentligen inte bryr mig så mycket om eftersom att jag gillar att köra bil, men tänker mer på bensinkostnaderna... Jimmy kommer ju behöva köra in till stan (2 mil) för att sen samåka, så även där kommer ju kostnaden på bensin stiga eftersom han bara går till samkörningsplatsen idag, sen kör han var fjärde vecka. Så det är ju lite praktiskt man tänker, men samtidigt så känner jag att jag inte kommer jobba där jag jobbar nu i all evighet utan kommer såklart försöka söka en tjänst inne i stan sen i framtiden. Och skulle det nu vara så att jag skulle få en tjänst i stan så kommer vi ångra oss bigtime att vi inte köpte huset.
 
Fördelarna är ju självklart läget, nära till sjön, stor trädgård så att hundarna kan springa fritt, nära till skogen, ett flertal privatstall, hundgård, BASTU (perfekt hihi), väldigt fräscht. Sen visst skulle det säkerligen vara saker man vill ändra som exempelvis fasaden, jag skulle velat ha ett grått hus med vita knutar eller ett beigeaktigt med vita knutar, tycker det är så tråkigt med ett rött hus. Det ligger ju ute för 1 miljon 50 tusen och vi känner väl i så fall att vi inte tänker höja oss mer än 1.3 miljoner isåfall. Dels för att det ändå ligger en bit ifrån stan och sen för att 1.3 miljoner är rätt så mycket pengar :) 
 
Men det är väldigt kul det här måste jag erkänna. Att hitta något som klickar direkt, så det återstår att se. Får boka tid hos banken så får man se vad de säger och så, spännande!! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0