Nyttiga semlor

Jag är ju verkligen galen i semlor, jag älskar semlor och har väldigt svårt att stå emot dom. Så kom jag över detta receptet på jobbet, semlor utan vetemjöl och socker, kan det vara sant? :) Så tänkte testa detta framöver, eftersom att jag nog kommer att ha svårt att stå emot semlorna i affären, hihi.
 
Portioner: 4
 
Ingredienser

1 ägg

25 g smör

1/2 dl sukrin

1,5 dl mandelmjöl

0,5 dl bakepro

1 msk fiberhusk

1 tsk bakpulver

1 tsk kardemumma

 

Mandelmassa

1 dl mandelmjöl

1 msk agavesirap

 
Gör så här

Smält smöret. Rör ihop de torra ingredienserna i en bunke. Blanda ner ägg. Häll i smöret. Rör ihop allt och låt smeten stå i cirka 15 minuter för att den ska tjockna. Klicka ut smeten i så runda bullar som möjligt på bakplåtspapper. Grädda i 10 minuter på 200 grader.

 

Mandelmassa Blanda ingredienserna och tillsätt vatten för att få mandelmassan lösare om så önskas.

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0