Proteinbars

Jag har länge velat göra egna proteinbars och tänkte att jag nog ska göra det på söndag när jag är ledig. Det är ju rätt så dyrt att köpa proteinbars från hemsidor men tänker göra det också. Men hade vart kul att testa på att göra det själv med :) Så jag hittade 2 stycken recept som jag tyckte lät väldigt goda + att jag älskar mandelsmak. Det är ju så perfekt med proteinbars när man exempelvis är student eller har ett stressigt jobb där man inte har tid att stå och mixa ihop ett nyttigt mellanmål. Då är ju en bar något utav det enklaste, tycker i alla fall jag :)
 

Ingredienser, 2 bars mandelchoklad:

1 dl havregryn

1 skopa (30 g) vassleprotein choklad

1 msk mandelsmör

1,5 msk vatten

0,5 msk kakao

 

Ingredienser, 2 bars mandelvanilj: 1 dl havregryn

1 skopa (30 g) vassleprotein vanilj

1 msk mandelsmör

1,5 msk vatten

1 kryddmått vaniljpulver

 

Gör så här:

Blanda ihop alla torra ingredienser. TIllsätt mandelsmör och vatten tills det blir en formbar massa. Använd händerna och forma dom till önskad storlek. Tillsätt mer vatten om det blir för torrt och mer havregryn/proteinpulver om det blir för blött. Förvara dom i kylen eller i frysen och linda in dom i aluminiumfolie när du är på språng :)

 

Näringsvärde/bar mandelchoklad: 175 kcal, 18 g protein, 13 g kolhydrater, 6 g fett.

 

 
Får hoppas att de är lika goda som de ser ut/låter som :)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0