Banan milkshake

Igårkväll gjorde jag verkligen världens godaste milkshake med smak av banan. Väckte verkligen en massa minnen från när jag var liten, då gjorde alltid Elin och jag banan milkshake. Ska börja dricka sådant här på morgonen innan jag åker till jobbet. För oftast finner jag ingen ro att sitta ner och äta så är perfekt att ta med sig in i bilen och dricka den på vägen :) 

Jag använde mig av 1 banan, 1 burk med lättkvarg, 1 dl minimjölk, 1/2 tsk vaniljpulver och 1/2 tsk kanel. Man får prova sig fram med smaken, alla har ju olika smak. Har jag tränat precis innan så lägger jag även i protein pulver. Mixa i en mixer eller stavmixer går lika bra, woila! :) Denna sats räcker till ungefär 2 frukostar, beroende på hur mycket man äter på morgonen! 

Det är ju väldigt enkelt och väldigt gott. Jag brukar koka 2 st ägg också och äta bredvid, så blir det en kanonstart på dagen, med allt man behöver. Är ju även ett kanon bra mellanmål eller att dricka innan man ska träna så att man får extra energi! 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0