Blåsigt...

Ush, det är värst vad det blåsigt i flera dagar nu!! Egentligen så är det inte så jättekallt ute, men det känns så mycket kallare när det blåser i riktiga byvindar, blir liksom sådär ruskigt kallt och kall luften letar sig in överallt på kroppen känns det som. För djuren kan det inte heller vara så särskilt skönt, hundarna får ha täcke på sig med slipper i alla fall täcket när det kommer inomhus medan Kayla får ha på sig täcket nästan hela tiden nu när det blåser eftersom jag har henne på lösdrift.
 
Samtidigt får jag så dåligt samvete, för jag vet att Kayla behöver vara utan täcke så att hennes päls och hud kan andas lite. Får försöka ta av henne täcket lite imorgon när jag rider. När det har blåsigt mycket eller är riktigt sträng kyla så brukar jag ta in hästarna över natten så att de får tina upp, haha :P Tror dom uppskattar det för stunden faktiskt!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0