Dag 11

Redan dag 11, känns som att tiden går väldigt fort och maten har varit bra idag också tycker jag. Igår var jag ju lite kluven om jag skulle hem och rida eller åka till gymmet, så jag gjorde inget av det :P Nej men jag körde 2 olika övningar hemma istället eftersom jag har en kettlebell så är det perfekt. Så jag körde 4 set med kettlebell swing och sen 3 set med 10 st burpees. Sen gick jag även en powerwalk med hundarna på 60 minuter i morse, så kände att det räckte. Egentligen så går jag 1 timmes promenader med hundarna varje dag annars med, men inte alltid jag går så fort. Men annars brukar jag gå 2 1 timmes promenader eller längre och sen en på 40 min :) Så det blir ju mycket på vilodagar ändå eftersom jag alltid måste ut med hundarna. Sen åkte jag hem till hästarna men det blåste något fruktasvärt så jag gick ut och gick en roadwalk med Kayla istället, fast hon var himla stirrig eftersom det blåste så.
 
Är rätt så svårt att ligga på - 500 kcal när man inte tränar, jag skrev inte in det jag tränade hemma i shapeup eftersom det är omöjligt att veta hur mycket jag förbrände, men jag skrev i alla fall upp powerwalken. Så riktig vilodag har det ju inte varit, men ändå långt under vad jag brukar träna. Så jag är ju van att äta mycket mer. Så man fick ju tänka lite på vad man tryckte i sig idag. Exempelvis så kunde jag inte ta något större mellanmål i eftermiddags eftersom jag i så fall skulle ligga på för lite underskott, så det fick bli en enkel apelsin :)
 
Men festade till det lite med jordnötssmör sen ikväll istället, det var mycket gott och nyttiga fetter, så det var perfekt. Man får ju försöka tänka lite så, att när man inte tränar så får man planera hela dagen vad man ska äta och sen minska på måltiderna. Så till kvällsmat åt jag bara 2 ägg och 1 äggvita till omeletten, annars när jag tränar brukar jag ha ungefär 4 ägg och 1 äggvita istället. Så såfort man har en vilodag får man dra ner lite på matintaget vid varje måltid, så brukar man klara underskotten ändå fastän man har en vilodag :)
 


Dagens kost:
 
Frukost: Fiberhavregrynsgröt med minimjölk
 
Träning: 4 set med kettlebells swings 10 kg, burpees 10 rep x 3 set
 
Mellanmål 1: Banansmoothie med kvarg
 
Lunch: Matvete, broccoli, blomkål och laxfilé
 
Mellanmål 2: 1 apelsin
 
Middag: Omelett på 2 ägg och 1 äggvita + broccoli, ett knäckebröd sport+ med minikeso
 
Kvällsmål: 2 st finncrisp med ekologisk jordnötssmör


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0