Dag 16

Idag har jag haft en sådan där perfekt kost och träningsdag, allt har liksom bara flytit på så himla bra hela dagen. Kosten har suttit sådär perfekt och jag har ätit bra mat och känt mig mätt hela dagen och humöret har varit på topp. Jag tror faktsikt mycket på det där att maten inverkar mycket på hur man mår. Äter man dålig mat, halvfabrikat, mycket onyttigt och så, så tror jag absolut att det kan påverka både humöret och hur man mår. Tror till och med att det finns viss mat som kan göra en mer deppig? Men jag kan ha fel... Men jag märker i alla fall på mig själv att jag är mycket gladare och allertare nu när jag äter bra och ren mat och jag fåt i mig alla mellanmålet och så. Det påverkar ju även sömnen vad man äter och så med. Jag känner mig i alla fall mycket mer levande och mer "lycklig" nu för tiden, det jag har haft svårigheter med att känna innan. Och det är sen jag började äta bättre som jag har börjat må bättre med. 
 
Innan kunde jag äta vid 12 och sen inte äta någonting fören typ 19 på kvällen. Och då gick jag runt och undrade varför jag var så sur och nere hela tiden? Det är ju självklart inte bara de faktorerna som är anledningen när det gäller just mig men jag tror ändå att det är en anledning i alla fall till att jag har börjat må mycket bättre :) Så ser över era matvanor och vad ni stoppar i er, jag tror att det kan ha stor betydelse!
 
Blev ju ett killer pass för benen och rumpan idag, fick himla bra kontakt med rumpan kände jag, speciellt när jag gjorde djuuuuupa knäböj med en 10 kg viktplatta i händerna som jag höll rakt ut från kroppen och varje gång jag gick ner i knäböj så drog jag upp viktplattan så att jag hade armarna rakt utåt framåt och sen när jag stod upp igen så tog jag ner den och så om igen 12 reps x 4 set, tog riktigt bra och även lite extra träning för armarna och axlarna.



Dagens kost:
 
Frukost: Fiberhavregrynsgröt med hallon och minimjölk
 
Träning: Ben, rumpa, mage och lite axlar
 
Mellanmål 1: En proteinbar (pepparkaks smak, så himlans god)
 
Lunch: Alaska pollock filé med 1 potatis, broccoli och spenatsås (hade många matlådor med det, så det har blivit den maträtten några dagar nu, hehe)
 
Mellanmål 2: Banansmoothie med kvarg
 
Middag: Äggröra på 3 st ägg och broccoli
 
Kvällsmål: 2 st finncrisp med jordnötssmör
 
Får hoppas att mitt caseinpulver kommer nu imorgon eller på fredag så att
jag kan börja äta det som kvällsmål istället de dagar jag tränat :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0