Dag 17

Idag är det dag 17, som tiden går. Idag fick det bli ett biceps, axel, rygg cardio pass så det blev ett rätt så långt pass på ca 2 timmar. Körde lite nya övningar idag som tog väldigt bra, några var i TRX banden och det är ju väldigt effektivt att träna idom banden för där använder man sig mycket utav sin egen vikt och det är ju gärna den styrkan man vill ha när man exempelvis kör armhävningar och så, råstyrkan liksom. Fick ju hem alla saker ifrån mmsports innan idag så invigde mina nya aminosyror xtend med jordgubb/kiwi smak, supergod.

Klarar 12 kg x 12 reps i biceps curl nu utan problem så ska se om jag vågad öka till 14 kg nästa gång :P
 
Dock så börjar mitt hjärta verkligen bulta jätte mycket när jag kör mina övningar och det känns som att pulsen är jättehög. Nästan lite obehagligt. Men det är väl koffeinet som gör att hjärtat rusar så, kände i alla fall att jag hade ett bra pump under hela passet. Sen som avslutning blev det crosstrainern i 20 minuter intervall - 300 kcal. Sen unnade jag mig att basta efter träningen, så jag var inte hemma fören 21.00. Är så skönt att basta. Tänkte basta hemma hos mamma på söndag, älskar det verkligen, blir väl så när man är uppväxt med det kanske? :) 

Kosten har också vart superbra idag, är så roligt att äta nyttigt och bra. Man får verkligen sådana där endorfinkickar av god mat och träning tillsammans. Hann inte äta något kvällsmål ikväll eftersom att träningen blev så sent och jag var inte så hungrig efter proteinbaren så det fick bli ett granatäpple :)
 


Den 14 januari började jag min lilla minideff och tänkte fortsätta tills sista februari! :)
 
Dagens kost:
 
Frukost: Fiberhavregrynsgröt med mellanmjölk
 
Mellanmål 1: 1 protein bar
 
Lunch: Kycklingfié i kokosmjölk, fullkornscouscous och 1 tomat
 
Mellanmål 2: 25 gram mandlar
 
Träning: Biceps, rygg, axlar, cardio - 300 kcal
 
Under träning: Xtend aminosyror
 
Efter träning: 1 proteinbar + 1 banan
 
Middag: Äggröra på 4 ägg med broccoli
 
Övrigt: 1 granatäpple


Kommentarer
Belovely

Xtend är koffeinfri :)

Svar: Ja jag läste det sen :P Men fattar inte varför hjärtat rusar så.. Sjukt obehagligt!
Fröken Stark

2014-01-30 @ 23:45:44
URL: http://BeLovely.blogg.se
Belovely

Tror det innehåller nåt annat som ska va prestationshöjande. Du kanske vänjer dig :)

2014-01-31 @ 15:40:49
URL: http://BeLovely.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0