Dag 18

Nu har det gått 18 dagar, känns som att tiden gått så fort på något sätt. Det har ju hänt lite på vikten då jag gått ner 1 kg ungefär men måttbandet har det hänt destomindre, kan ju vara så att jag gått ner och sen gått upp igen fast i muskler och då ändras ju inte måttbandet så mycket. För kollar man på foton så ser man ju skillnad och det är ju det som gör mig så motiverad :)
 
Ibland kan jag tycka att det är lite jobbigt att hinna med att äta alla kalorier om man exempelvis har tränat väldigt mycket och måste äta 1000 kcal mer än vanligt. Då kan jag känna att det är lite småjobbigt att veta vad man ska äta som innehåller mycket kalorier, men då är ju en proteinglass perfekt, innehåller ju nästan 350 kcal så man får ju planera och tänka ut hur mycket man ska äta av varje måltid för att klara av målet. Sen idag åt jag bara en apelsin som eftermiddags mellanmål eftersom jag inte alls var så hungrig så där skulle jag egentligen ätit något mer mastigt!

Som jag skrev igår så tänkte jag ju fortsätta med min deff tills sista februari eftersom att jag började en bit in i Januari. Ska lägga in mer mage nu varje pass, har blivit att man gör det i slutet och då hinner man oftast inte med alla övningar som man vill göra med magen eftersom att passet blivit så långt, men nu ska jag försöka prioritera det och göra magövningar undertiden jag vilar under de andra seten :)
 

Som sagt, det gäller att läsa på så att man vet vad saker och ting innehåller. Tränar jag inte en dag så äter jag kanske inte en avocado om jag inte kan och har mer utrymme att äta det och tränar jag hårt en dag så kan jag lätt äta en avocado utan problem! 
 
Dagens kost:
 
Frukost: Fiberhavregrynsgröt med minimjölk och hallon
 
Mellanmål 1: 25 gram mandlar och 1 apelsin
 
Träning: Axlar, triceps och bröst + 15 min cardio intervall - 250 kcal
 
Under träning: Aminosyror 
 
Efter träning: 1 Proteinshake 
 
Lunch: Quornfärsås med kvarg och fullkornspasta med bönmix 
 
Mellanmål 2: 1 apelsin
 
Middag: Äggröra på 3 ägg och broccoli 
 
Kvällsmål: Caseinpudding med jordgubbssylt


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0