Formbilder & mätning

Egentligen så är det ju ingen überskillnad direkt på min kropp. Jag skulle i så fall mer vilja säga att kroppen är mer fast istället, som magen och så, för den är ju lika stor men mer muskulös, kan nog inte gå ner så mycket runt magen eftersom jag redan är smal där för min längd, men mer muskulös hade vatt bra. Armarna är det ju skillnad på i alla fall, vilket är bra för det är där jag vill bli muskulös :) Låren är ju till och med större än vad de var andra mätningen i november? Men mindre än vad de var första mätningen. Man blir lite små ledsen när man istället ökat i mått, men samtidigt så kan jag ju fått större ben av muskler, men vad vet jag. Annars tycker jag mina ben ser smalare ut. Men ska man lita på måttbandet så har jag ju gått upp 2 cm på låren sen november! :P Men inget att fälla tårar för, är säkert muskler eller så kanske man inte mätt på exakt samma ställe... Bara jag själv tycker att de ser smalare ut så :)
 
Annars så tycker jag inte att det hänt så mycket ^^ Men som sagt man blir ju ofta blind när det gäller en själv, så man får vara noga på att ta mycket kort så att man kan jämföra. Kollar man på vikten så har jag ju gått ner, men undrar vart :P Somsagt, tror att när man är så smal som man kan bli eller så, så är det fastheten och musklerna som mer börjar komma fram, man kanske inte bli smalare rent måttmässigt men man ser mer vältränad och fit ut, och det är huvudsaken för mig. Egentligen behöver jag inte ändras så mycket på måtten (mer än benen och armarna i så fall), bara fastheten kommer och man ser mer fit ut! :) Jag blir inte butter bara för att måttbanden inte visar värsta skillnaden, just för att jag inte hade så mycket att ta på från början. 
 
September 2013:
Vikt: 66.5 kg
 Mage: 75 cm
 Midja: 84.5 cm
 Rumpa: 103.5 cm
 Lår: Vänster: 59.5 cm Höger: 60.6 cm
 Armar: Vänster: 27.1 cm Höger: 26.6 cm
 
November 2013:
 Vikt: 65,4 kg
 Mage: 73 cm
 Midja: 82,5 cm
 Rumpa: 99 cm
 Lår: Vänster: 56,5 cm Höger: 56,5 cm
 Armar: Vänster: 28 cm Höger: 28 cm
 
Januari 2014:
Vikt: 63.5 kg
Mage: 73 cm
Midja: 82 cm 
Rumpa: 98 cm
Lår: Vänster: 58 cm Höger: 58 cm
Armar: Vänster: 29 cm Höger: 29 cm
 
 
Skillnad sen September 2013:
 Vikt: - 3 kg
Mage: - 2 cm
Midja: - 2,5 cm
Rumpa: - 5,5 cm
Lår: - 1.5 cm
Armar: + 2 cm (vilket är bra, för jag vill ha större armar)
 
 
Här tycker jag att jag ser stor skillnad på midjan från bild 1 och bild 3, midjan är mycket mer innåt liksom och den är mer markerad, snyggt! :) Sen tycker jag även att min hållning blivit bättre över axlarna, innan hängde jag mer med ryggen, nacken och axlarna.
 
 
Rumpan har ju ändå ändrats rätt så mycket. På första bilden ser den mer hängig ut och på andra bilden mer rund ut och på den sista bilden ser den både rund och fastare ut :) Dock så hänger ju min vänsterskinka lite längre ner än högerskinkan :P Haha.. Undra varför det blir så, kanske för att jag är starkare i högersidan så jag tar automatiskt i mer på den sidan? Sen kan det ju vara så med att ena benet är längre än det andra och då står man lite snett, men jag vet faktiskt inte. Midjan tycker jag också har blivit mer markerad på den här bilden. 
 
Något jag vill ha bort eller i alla fall tona ner är mina ridbyxlår, alltså det som går in precis under rumpan, hade velat ha mer glugg där, men sådant är ju självklart genetiskt också! Så länge jag rider kanske det inte går att träna bort, för jag tränar de musklerna hela tiden när jag rider ju. Sen även mina höfter, de är verkligen gigantiska (tycker jag), det går liksom ut så mycket vid sidorna av rumpan, men det är ju så oftast att det man inte har vill man ha och tvärtom :P
 
 
Här är det ju rätt så stor skillnad. Förstår inte riktigt vad jag gör på mittenbilden men spänner väldigt snett i alla fall. Höger bilden är jag nöjd med, lite lite mer muskler vid axlarna och större triceps, sen är jag nöjd :) Vet faktiskt inte om jag vill ha större biceps, det blir liksom to much på mig i så fall tycker jag, men allt kan ju ändras! ;)
 
 
 
 
 
 
 
Tycker ändå att benen blivit fina, jag har ju en liten rolig form på mina ben så de kanske aldrig kommer se ut som jag vill ha dom, haha :P Men eftersom att jag har så breda höfter och vida former vid sidan av rumpan så uppfattas ju mina ben större än vad de kanske egentligen är. Hade jag bara inte haft dom formerna på sidan över låren så hade jag kanske sett mycket mer vältränad ut, men nu ser jag istället bred ut. För man ser ju att lårmuskeln slutar synas precis där det börjar bli brett på mig ^^ Tränar ju mycket utsida lår, så vi får se om det går att forma till! :)
 
 
Vet inte om man ser det så tydligt egentligen, men jag har ju rätt så många "tigerränder" som jag kallar det. Speciellt på rumpan och lite på framsida lår. Fick det när jag började med p-piller. Sen när jag började med p-staven så fick jag två stora bristningar på sidan av rumpan precis under födelsemärket där (haha), tror man ser det om man kollar tydligt. Men de är lite mer rödaktiga och inte vita som mina andra. Vet inte alls vad det kan bero på? Men det är ju sådant man får leva med :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0