Klippa topparna

Idag klippte mamma mina toppar, det var verkligen behövligt. Jag pratade med en vikarie på mitt jobb som jobbade som frisör innan vad hur tyckte om hur ofta man ska klippa topparna. Hon föreslog att man skulle klippa ungefär 2 cm varannan månad om man vill att håret ska bli längre och längre. 

Innan kanske jag klippte håret 2 gånger per år, inte så konstigt då att det blir slitet och inte vill växa längre. Så det får de bli ändring på :) Håret känns så mycket friskare när man klippt av det! 



Kommentarer
Elin

Min frisör sa att ska håret bli långt behöver man inte klippa alls ofta, typ var 3e månad 😊 och ta hand om de ordentligt.. Mina toppar är aldrig slitna vilket är skönt!

Svar: Fast utsätter man håret för mycket typ kyla när jag är ute och rider, plattång, och sådant som sliter på håret så märker jag i alla fall på mina toppar att d blir slitna. :)
Fröken Stark

2014-01-11 @ 18:18:45
Elin

Ska håret bli långt ska man iaf inte klippa de så ofta :)

Svar: Okej :)
Fröken Stark

2014-01-11 @ 23:33:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0