Kokosglass

Ikväll gjorde jag och Erika ett gott kvällsmål som Malin tipsat mig om. Det är kokos glass, men egentligen är det ju inte glass direkt men det var ändå ett passande namn och väldigt gott. Malin bjöd oss på vanilj smak igår men ikväll gjorde jag och Erika med choklad smak, blev super gott.

Gör såhär:
Ta en burk med kokos grädde och blanda det med 2 dl kokos flingor. Blanda sedan ner 1-2 dl protein pulver, jag tog choklad smak. Sen tog jag kakao och vaniljpulver efter smak. 

Sen in i kylen i ungefär 30 min tills det stelnat lite och ta sedan ut och lägg på tinade hallon.

Perfekt att äta 2 timmar innan man lägger sig. Bra att äta protein innan läggdags. Just därför ska jag beställa hem kasein pulver. Blev väldigt mätt på denna kokos glassen faktiskt. Inte några onyttigheter alls i detta målet, bara nyttiga grejer.





Idag har vi umgåtts sen 14.00 och gått ut med hundarna en lång promenad och pratat tills vi fått träningsvärk i käkarna, haha <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0