Kvällslyx

Eftersom jag åt så lite igår i jämförelse med hur mycket jag tränade så unnade jag mig lite kokosglass igår med 1 dl proteinpulver, så det blev en riktig proteinbomb. När man inte klarar av att äta tillräckligt med kalorier så kan man ta ett sådant här alternativ till kvällen för att man kan, om man har marginal upp till max gränsen då. De dagar man äter så mycket som man ska kan man ju försöka hålla nere på sådana här festligheter så att man inte överstiger det man ska äta. 

Så igår lyxade jag till det bara för att jag kunde :) Hade jag inte ätit så lite igår så hade jag nog inte haft utrymme till att äta glassen eftersom den innehåller en del kalorier.

Kokosglass med hallon:
Ta en burk med kokosgrädde och häll av vattnet och använd bara självaste grädden. Blanda det med 1 dl proteinpulver i valfri smak, 1 dl kokosflingor och smaksätt med det ni är sugna på. In i frysen till önskad konsistens. 

Jag hade choklad protein och smaksatte med vaniljpulver och kakao :) Sen tinade jag frysta hallon och la på, även gott att hälla över saften av hallonen, annars kan det lätt bli lite kvalmigt!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0