Magutmaning

Som jag skrev innan idag så har jag ju börjat på en liten magutmaning som håller på i 30 dagar, som jag började den 15 januari. Målet är väl mest för att se om jag verkligen klarar av det eftersom jag vet att min bål behöver stärkas något otroligt om jag vill komma någonvart med min rygg också. Så jag satt hemma och skrev ihop ett excel på datorn där jag dag för dag skriver upp vilka övningar jag ska göra + hur många/hur länge. Jag har kollat upp lite på hur många rep man ska öka med varje dag så att man inte tar i för mycket på en gång, för målet med detta är ju att få uthållighet.
 
Ta gärna denna magutmaningen och testa på själva och ändra bara datumen så att det passar er själva, alltid lika kul att ha någon liten utmaning eller ett mål att försöka klara av/nå.
 
Många tänker säkert nu att de första dagarna känns lite "onödigt" eftersom det är så pass lätt på något sätt. Klart att 10 sekunder planka är en enkel grej om man har lagom stark bål och rygg och likadant situpsen. Men det handlar inte om att stå så länge som möjligt så snabbt som möjligt. Utan min mening är att jag ska stegvis bygga upp en starkare bål med hjälp av denna utmaningen och inte köra all in direkt, för det är de jag tror många gör fel. Man står i plankan första gången och tänker att "jag ska klara så länge jag orkar" och sen efter 1 minut så faller ryggen och då är tekniken kaput, det är mycket bättre att göra såhär som jag beskriver att ta det pö om pö och gradvis förstärka bålen under en viss period, för det är ju så man blir uthållig.
 
De första dagarna har vart jätte lätta eftersom att det inte är så många reps av varje, ännu. Men i slutet har jag ändå satt ett relativt jobbigt mål. Jag menar, man ska klara allt detta efter varandra, utan någon vila. Och då är magen rätt så trött vill jag lova. Så klarar jag 125 situps, 200 crunches, 65 leg raisers och 120 sek plankan efter varandra utan vila så är jag riktigt stolt över mig själv faktiskt!!
 
 
  
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0