Mat för en arbetsdag

Eftersom jag jobbar väldigt långa pass och det finns inte så mycket nyttig mat på jobbet eftersom de vill äta mer gott där så får jag ta med mig egen mat för det mesta. Förutom när jag bestämmer mat, då gör jag oftast nyttiga måltider så att jag också kan äta. Idag jobbar jag en lång dag mellan 08.00-21.30 så då var jag tvungen att ta med mig mat för hela dagen och tro mig när jag skriver att det behövs planering eftersom både mellanmål och små måltider måste in också!  

Idag tog jag med mig 2 sportknäckebröd med ost och skivad tomat på som mellanmål efter frukosten vid ungefär 09.30 tiden (åt frukost hemma). Sen en matlåda med fullkorns pasta och qournfärssås med kvarg, sen en shake med smoothie i som jag gjorde på jordgubbar, en lätt kvarg burk, jordgubbs protein och vaniljpulver till eftermiddags mellanmålet. 

Sen en matlåda med röd linssoppa som kvällsmat och till sist 2 avocados med lätt crémefraishe och rödlök, otroligt gott och väldigt enkelt. Ett smidigt sätt att få i sig protein och nyttiga fetter på samma gång :) 

Som sagt det krävs ju lite planering för att det ska bli bra! 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0