Rå om sig själv

Igårkväll så hade jag en sådan där "rå om sig själv" kväll. Väldigt välbehövligt. Jag hade ansiktsmask, målade tånaglarna, rakade benen och smörjde in mig med brun utan sol. Det var en sådan sak som jag och Gunnar pratade om igår. Han sa att han tyckte att jag hade vuxit och börjat "lära känna mig själv" på ett annat sätt och jag kan bara instämma!! :) 

Vi pratade om hur viktigt det är att rå om sig själv och göra saker som man mår bra utav. Och jag tog upp det att jag har börjat äta bättre och äter regelbundet, för tillräckligt med sömn (ungefär 8 timmar). Innan kunde jag sova till 10.30 och då var typ hela min dag förstörd... Så det är så skönt att ställa klockan på 8 fastän man är ledig, så att man inte behöver stressa med något och man hinner med allt man vill hinna med. 

Så sätt tycker jag att jag har blivit så mycket bättre. Att börja ta ansvar över mitt liv och göra sådant som jag mår bra utav för det är jag värd. Det känns skönt när en proffesionell person säger att han ser en utveckling hos mig, blir så lycklig då! Och jag har så mycket färre dalar nu. Har många fler toppar, vilket är så himla skönt! Och som Gunnar sa "du måste tillåta dej att vara lycklig och glad. Det kanske är olikt hur du brukar ha känt dig och det kanske är konstigt att känna sig mer glad och lycklig men vänj dig vid den tanken att du är glad och lycklig, för det är någonting du är värd att vara och som du faktiskt börjat tillåta dig att vara för första gången i ditt liv för innan har du lagt ner mer energi på att andra runt omkring dig ska vara lyckliga och du har då glömt bort den viktigaste personen i ditt liv - dig själv"! 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0