Shape up

Jag tycker defenitivt att ni ska ladda ner appen "shapeup" om ni är intresserade av att räkna kalorier eller om man är nyfiken på hur mycket man får i sig varje dag, kan faktiskt vara väldigt intressant och lärorikt. Jag använde shapeup väldigt flitigt förra året men slutade med det när jag hela tiden åt mindre än vad jag skulle. Det blev liksom svart på vitt och det var jobbigt att se tillslut :P 

Men nu har jag börjat lite smått och kommit överens med mig själv att jag ska köra en liten "mini"deff eftersom jag tydligen är så duktig på att äta för lite. Så jag började idag och ska fortsätta tills 14 februari, till att börja med, sen får jag se hur jag fortsätter! :)

Kul att ha mål satta och ha något att kämpa för!


Idag lyckades jag ingen vidare med kosten, just kalorimässigt då. Ska ju somsagt ligga på ett underskott med ungefär - 500 kcal, men ligger - 1000 kcal just nu :/ Tror det har mycket med att jag sov jättelänge idag så att alla mina mål blev förskjutna så jag har inte "hunnit" äta kvällsmat mer än kokosglass och hallon som fick bli mitt sista mål.

Är så dumt när man sover för länge, måste försöka komma upp i normal tid även på lediga dagar annars blir lätt kosten påverkad negativt! Jag ligger ju så långt under kalorimässigt för att jag tränade bort 1000 kcal, hade jag inte gjort det så hade jag legat på det jag ska äta på en dag ungefär :) Shapeup räknar ju ner kalorierna när man tränat, så har jag ätit 1800 kcal så räknar den ner tex 1000 kcal träning så att jag hamnar på 800 kcal istället och då måste jag äta 1000 kcal mer än mitt mål för att komma tillbaka till 1800 kcal! Knepigt det där :)

Dagens kost och träning:

Frukost: 2 sport+ knäckebröd med minikeso, 2 kokta ägg

Mellanmål 1: 1 banan

Lunch: Torsk i ugn med broccoli, blomkål, lite potatis

Mellanmål 2: 2 kokta ägg

Träning: Biceps, triceps, axlar och 30 min cardio 

Middag/kvällsmål: kokosglass med hallon (hann inte med middag eftersom alla målen sköts fram så fick nöja mig med glassen ikväll, men blev proppmätt)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0