Svårt att förstå

Alltså, jag gick in på min facebook och kollade lite bilder för längesedan och fann denna bilden. Jag kommer så väl ihåg när denna bilden togs. Jag och Hanna hade vart på efterfest tills typ 6 på morgonen och vi blev hemkörda av en gemensam kompis. Vi stannade vid OKQ8 och titta vad jag köpte, och detta var liksom min såkallade "frukost". Jag kan inte riktigt förstå nu hur jag bara kunde trycka i mig allt det där, visst det kanske inte ser så mycket ut men tänk er vad många kalorier detta måste vara. Magnumen innehåller 300 kcal, colan ungefär 200 kcal och kanelbullen 300 kcal = 800 kalorier!!!
 
Alltså det är lite svårt att förstå att jag verkligen inte brydde mig om vad jag åt, att jag liksom inte tänkte att "det kanske inte är så bra att käka en kanelbulle till frukost". Men samtidigt så är jag oerhört glad att jag är förändrad på det sättet och att jag tänker annorlunda och mer sunt. Från att äta rostat vitt bröd med marmelad eller ingen frukost alls till att äta fiberhavregrynsgröt eller kvarg varje morgon, det är en rätt så stor bedrift, i alla fall för mig :)
 
Så se de små framstegen också, förändra inte allt på en gång. Har ni grädde i ett kaffe så ta inte bort all grädde direkt och ersätt med mjölk för det kommer förmodligen sluta med att ni börjar med grädde igen. Utan ta bort lite grädde varje dag och ersätt den borttagna grädden med mjölk istället. På så sätt förebereder ni er mentalt, för mycket av sådanthär är ju psykologiskt och inte att kroppen vill ha det, utan hjärnan.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0