Uteplats

Vi bor ju på markplan och har då en jättefin uteplats som verkligen är så skön att sitta på under sommaren och sommarkvällarna. Jag fick ju rottinggruppen av Jimmy i 22 års present i somras (+ en resa till Cypern, hehe) och det passade perfekt där. Sen snyggade jag till häcken runt om också, så att den blev jämnhög och fin, blev sådan skillnad. Det är så skönt att ha en uteplats där man kan sitta och bara ta det lugnt, sen är det perfekt för hundarna med att de kan vara ute och njuta av sommaren. Helst av allt hade jag ju självklart velat ha en liten trädgård med, men det kommer i framtiden :) Tålamod, tålamod hehe...
 
Det blir väl lätt så när man är uppväxt ute på landet då man haft tillgången till att springa fritt och kunnat haft djuren lösa och så. Men sen i framtiden ska jag ha ett hus med en stor trädgård så att hundarna kan få springa lösa och leva hundlivet. Sen är det ju även kul för ett barn också att kunna vistas ute i en stor fin trädgård med massa fruktträd och blommor. På sommarna älskar jag att vara hemma hos mamma för då är det så nostalgiskt på något sätt, sommaren där ute är verkligen underbar!! Mamma har ju så fruktansvärt fin trädgård då hon är väldigt intresserad av blommor och arrangemang av alla slag. Växte ju upp med färska grönsaker och frukter, så ekologiskt javisst :) Jag vill gärna att mina barn ska få en sådan möjlighet till uppväxt som jag hade, att få bo på landet och ha djur och kunna leka och springa fritt på en stor trädgård!
 
Till sommaren om vi då inte flyttar innan dess så tänkte vi köpa ett stort tygtält eller vad det kallas och ha över så att man även kan sitta där när det regnar eller blåser kraftigt men fortfarande är varmt liksom. Finns på ikea som vi kollat ut redan :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misstrong.blogg.se

Fröken Stark

RSS 2.0